poniedziałek, 3 czerwca 2013

Poczuć miętę czyli jak zaczarować świat:)

Każdy człowiek buduje wokół siebie kawałek własnego świata otaczając się przedmiotami, które lubi. Tworzy swoją azylową bajkę pielęgnując i rozbudowując większe lub mniejsze imperia na miarę swoich możliwości. I wcale nie trzeba wielkich pieniędzy aby stworzyć coś niepowtarzalnego z klimatem. Bo w życiu liczy się fantazja. To my jesteśmy kreatorami własnego życia. I od nas w największym stopniu zależy jaki świat wokół siebie zbudujemy. Wystarczy zatrzymać się na chwilkę i spojrzeć na to, co otacza nas na co dzień i co dostajemy od natury. Nacieszyć oczy pięknem i poczuć. Troszeczkę podebrać i przenieść bliżej siebie.
Ja także mam swoje sposoby na zaczarowanie domowego zakątka. Dziś będzie na przykład o wspaniałym duecie jakim jest mięta i akacja. Miętę warto posadzić w ogródku. Naprawdę świetna roślina z wielką siłą. A do tego pięknie wygląda i pachnie. Moim ulubionym napojem w ciepłe dni jest woda z lodem, cytryną i liśćmi mięty. Świetny napój. Orzeźwiający, oczyszczający i bardzo zdrowy. Wieczorami można dodać trochę mocy. W moim przypadku jest to miętówka własnej roboty. Ale może być na przykład rum czy zwykła wódka. I tak oto powstaje majkowe mojito. Czasami robię je z limonką  a czasami z cytryną. Zależy co akurat mam w lodówce. Trochę brązowego cukru trzcinowego rozcieram z liśćmi mięty. Dodaję lód z cienko pokrojoną cytryną i skrapiam delikatnie sokiem. Dodaję 50 ml miętówki (lub wódki czy rumu). Nstępnie dopełniam wodą mineralną. Na końcu przyozdabiam cytryną, miętą oraz akacją. I gotowe. Oto mój przepis na magiczny wieczór.